reklama

Antikoncepcia hradená zdravotnými poisťovňami...Dobrý nápad?

Niekoľko poslancov opozície dňa 6. 10. 2015 predložilo návrh zákona, ktorý by umožňoval hradiť antikoncepciu zo zdravotného poistenia. Je to dobrý nápad?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie je tajomstvom, že v dnešnom svete množstvo žien užíva antikoncepčné tabletky. Mnohé zo strachu, že by mohli otehotnieť pre nich v nesprávnom čase, iné, hlavne mladé žubrienky, si touto metódou riešia estetické nedostatky najmä na tvári. Avšak je rovnaké množstvo žien, ktoré tabletky užívajú z dôvodu zdravotných komplikácii.

Poslanci v Národnej rade predložili návrh zákona, ktorý by zaväzoval zdravotné poisťovne preplácať antikoncepčnú liečbu. Ale budú poisťovne vôbec ochotné akceptovať takýto zákon? Budú schopné uľahčiť ženám život a odbremeniť ich od celkom ,,slušných´´ výdavkov? Jedno mesačné balenie stojí ženu užívajúcu antikoncepciu od 9 do 12 eur. Zväčša v lekárňach predávajú trojmesačné balenie, ktoré tiež stojí nemalé peniaze. Ale ako ženy odbremeniť od takéhoto výdavku? Musia všetky ženy užívať antikoncepciu? No nemusia. Väčšina len chce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja osobne som bola prípadom, kedy som antikoncepciu užívala zo strachu o príliš skoré otehotnenie. Mala som sladkých 17, a samozrejme, nedokázala som si predstaviť starať sa o dieťa bez zázemia a financií. Cítila som určitú zodpovednosť nielen voči sebe, ale aj tomu nenarodenému dieťaťu. No nastali komplikácie, ktoré by nikto nečakal.

Príbalový leták od lieku si zväčša prečítate z nudy, alebo preto, lebo vám to niekto prikázal. Koho by bolo napadlo, že kontraindikácie uvedené v letáku by sa ma mohli nejako dotýkať? A to ich skutočne nie je málo. Neviem, či vôbec existuje liek, ktorý má viac kontraindikácii ako antikoncepcia. Lieky som vysadila, žila si pekný život. O 2 roky neskôr som sa dozvedela od lekárky, že mám veľmi vysoký testosterón a musia mi lieky nastaviť tak, aby mi nespôsobovali problémy ako predtým. Takže milá antikoncepcia, vitaj späť v mojom organizme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu sa mi črtá otázka: ,,V akom prípade by poisťovne mali preplácať antikoncepciu?´´

Ja v tom mám jasno. Ak ju dievčatá a ženy užívajú len preto, aby mali krásnu tváričku, nemá význam, aby to preplácala poisťovňa. Nie je to zdravotný problém, ale komplex ženy, ktorá by mohla aj iným spôsobom riešiť tento problém a zbytočne sa tak nevystavovala riziku všetkých možných kontraindikácii, ktoré táto liečba ,,ponúka´´. Ak ju ženy užívajú preto, aby neotehotneli, nech sa na financovaní podieľa aj partner. Nie je dôvod v tomto prípade na to, aby to bola len jednostranná záležitosť.

Podporujem preplácanie antikoncepčnej liečby zdravotnou poisťovňou v prípade, že ju gynekológ odporučí ako spôsob liečby konkrétneho problému. V priebehu rokov od mojich 17-tich som pochopila niektoré veci, naučila sa prijať samú seba aká som a riešiť svoje zdravotné ťažkosti aj inak ako len liekmi. A toto je tiež ten prípad, kedy ženy musia pochopiť, čo od života chcú a čo očakávajú od seba samej. Teraz som 23-ročná žena a študentka Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Som žena, ktorá chce rodinu a presne vie, čo od života chce a čaká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, voľba je na každej jednej z nás a každá má právo sa rozhodnúť, čo je pre ňu výhodnejšie. Ale ja viem, že pokiaľ by som nemala zdravotný problém, ktorý sa inak ako antikoncepciou riešiť nedá, antikoncepciu by som už dobrovoľne nikdy neužívala.

Katarína Havranová

Katarína Havranová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som večná optimistka a snažím sa vidieť vo veciach najmä to dobré. Prostredníctvom blogu chcem vyjadriť svoje názory na dianie v živote, vo svete, na Slovensku.... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu